Top 3 redenen waarom jij je dag moet starten met havermout!

Havermout, mijn superfood

Ik ben een echte foodie, ik houd van lekker eten, maar het liefst wel gezond. Havermout is daarom één van mijn favoriete ontbijtjes. Het  is namelijk lekker én gezond. Havermout is een beetje de kip onder de ontbijt. Het is zo veelzijdig, je kan er alle kanten mee op. Zoet hartig, koud of warm en je kan eindeloos variëren met toppings. Ben jij nog niet overstag gegaan? Houd deze website goed in de gaten, want ik zal heerlijke recepten gaan delen. Voor nu alvast 3 redenen waarom havermout een onderdeel zou moeten zijn van jouw dieet!

 


1. Havermout is goed voor de lijn

Havermout bevat weining calorieën. Een kom havermout (30 gram) gemend met water, bevat slechts 115 Kcal. Je kan er zeker 3 uur mee vooruit, want de vezels zwellen op, wat zorgt voor een lang verzadigd gevoel.

2. Havermout verlaagt het cholesterolgehalte

Deze claim is in 2011 goed gekeurd door de European Food Safety Authority (EFSA). De vezels nemen namelijk veel vocht op in de darmen, en passant nemen de vezels ook cholesterol, galzouten en vetzuren op.

3. Havermout bevat antioxidanten

In havermout komen polyfenolen voor, dit zijn antioxidanten die ook voorkomen in rode wijn. Ze beschermen je tegen schadelijke invloeden van buitenaf en tegen schadelijke stoffen die tijdens de stofwisseling ontstaan


Reactie schrijven

Commentaren: 0